6.1.
A máme tu druhé pololetí a konečně se blížíme k robotům. Je ale potřeba, osvěžit si základní pravidla a dovednosti spojené s programováním. Zvolili jsme k tomu pro většinu dětí známé prostředí, a to Minecraft. V prostředí Minecraft je možné programovat pomocí bloků, které děti znají už ze Scratche. Vybrali jsme si Hodinu kódu - Útěk z panství. Jedná se o hru, ve které se pomocí řešení hádanek prostřednictvím programování, snažíme uniknout z budovy, do které jsme byli uvězněni. Někdo už hru znal, díky účasti na kroužku Minecraftu, a tak se pustil do vlastní tvorby.
13.1.
Děti se na kroužku seznámily s robotem Codey Rocky, se kterým teď budou pracovat. Jedná se o robota vybaveného pojízdným vozíčkem, čidlem na rozpoznávání barev, světla, vzdálenosti, velkým displayem, infračerveným vysílačem a přijímačem a spoustou dalších vychytávek. Bylo potřeba se také seznámit s novým programovacím prostředím mBlock, ve kterém budeme pro robota vytvářet programy. Jedná se opět o blokové programování, které už děti trochu znají, jedinou novinkou jsou příkazy speciální pro robota Codey Rocky. Příští hodinu se tedy již naplno můžeme pustit do práce.
20.1.
Jako první úkol čekalo děti rozpohybování robota. U Codey Rockyho se nenastavuje ujetá vzdálenost, ale výkon motorů a čas, po který motory poběží. Pro děti to byla hračka, takže jsme se stihli ještě podívat na jedno z čidel, kterým je robot vybaven, a to čidlo na detekci a rozpoznávání barev. Naprogramovali jsme si tedy roboty tak, aby při zaznamenání dané barvy provedli vybranou akci, například zvuk, změnu obličeje na displayi nebo změnu pohybu.
27.1.
Navázali jsme na minulou hodinu a vyzkoušeli si naprogramovat robota a jeho reakce na více barev najednou. Pomocí různobarevných elektrikářských pásek si děti vyznačily "ohrádku" pro robota, v jejímž vnitřním prostoru se mohl robot pohybovat. Pak robotovi naprogramovaly příslušné reakce na danou barvu.