Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Podzimní prázdniny
29
Podzimní prázdniny
30
Podzimní prázdniny
31
Projektové dny - prevence šikany
1
Projektové dny - prevence šikany
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
Schůzka třídních důvěrníků 16:00 divadelní sál
15 16 17
18
Uzavření čtvrtletního hodnocení
19
Pedagogická rada
20 21 22 23 24
25
Předvánočmí vetešárna
26
Předvánočmí vetešárna
27
Předvánočmí vetešárna
28
Předvánočmí vetešárna
29
Projektový den - Napříč školou
30 1

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LEDEN 2023

LEDEN 2023



6.1.

A máme tu druhé pololetí a konečně se blížíme k robotům. Je ale potřeba, osvěžit si základní pravidla a dovednosti spojené s programováním. Zvolili jsme k tomu pro většinu dětí známé prostředí, a to Minecraft. V prostředí Minecraft je možné programovat pomocí bloků, které děti znají už ze Scratche. Vybrali jsme si Hodinu kódu - Útěk z panství. Jedná se o hru, ve které se pomocí řešení hádanek prostřednictvím programování, snažíme uniknout z budovy, do které jsme byli uvězněni. Někdo už hru znal, díky účasti na kroužku Minecraftu, a tak se pustil do vlastní tvorby.

m1.PNGm2.PNG

 

13.1.

Děti se na kroužku seznámily s robotem Codey Rocky, se kterým teď budou pracovat. Jedná se o robota vybaveného pojízdným vozíčkem, čidlem na rozpoznávání barev, světla, vzdálenosti, velkým displayem, infračerveným vysílačem a přijímačem a spoustou dalších vychytávek. Bylo potřeba se také seznámit s novým programovacím prostředím mBlock, ve kterém budeme pro robota vytvářet programy. Jedná se opět o blokové programování, které už děti trochu znají, jedinou novinkou jsou příkazy speciální pro robota Codey Rocky. Příští hodinu se tedy již naplno můžeme pustit do práce.

323371862_3017930481843315_8813829566187711434_n.jpg 324552122_695718695343248_1393664241290718843_n.jpg

 

20.1.

Jako první úkol čekalo děti rozpohybování robota. U Codey Rockyho se nenastavuje ujetá vzdálenost, ale výkon motorů a čas, po který motory poběží. Pro děti to byla hračka, takže jsme se stihli ještě podívat na jedno z čidel, kterým je robot vybaven, a to čidlo na detekci a rozpoznávání barev. Naprogramovali jsme si tedy roboty tak, aby při zaznamenání dané barvy provedli vybranou akci, například zvuk, změnu obličeje na displayi nebo změnu pohybu.

325089375_570029491788368_7406505514208506786_n.jpg

 

27.1.

Navázali jsme na minulou hodinu a vyzkoušeli si naprogramovat robota a jeho reakce na více barev najednou. Pomocí různobarevných elektrikářských pásek si děti vyznačily "ohrádku" pro robota, v jejímž vnitřním prostoru se mohl robot pohybovat. Pak robotovi naprogramovaly příslušné reakce na danou barvu.

324841537_564469259031660_3816342063715747473_n.jpgrob.PNG