Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Projektový den
25 26 27 28 1 2
3
Jarní prázdniny
4
Jarní prázdniny
5
Jarní prázdniny
6
Jarní prázdniny
7
Jarní prázdniny
8 9
LVK 7. ročník 1. turnus
10
LVK 7. ročník 1. turnus
11
LVK 7. ročník 1. turnus
12
LVK 7. ročník 1. turnus
13
LVK 7. ročník 1. turnus
14
LVK 7. ročník 1. turnus
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
15
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
16
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
17
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
18
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
19
Lyžařská kurz 7. ročník 2. turnus
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5
Přibyslavský pantoflíček 18. ročník
6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ÚNOR 2023

ÚNOR 2023



10.2.

Když už jsme si otestovali Codeyho schopnosti s barvami, chtěli jsme se posunout trochu dál, a tak jsme se pustili do tvorby hry. Na vyhrazené hrací ploše jsme rozmístili barevné proužky, přičemž jedna barva body přičítá a druhá barva je zase odebírá. Cílem hry bylo nasbírat co nejvíce bodů a nevyjet z hracího pole. Během hry se nám občas stávalo, že robot chybně načetl barvu z podlahy a špatně přičítal nebo odčítal body. Řešení tohoto problému nás čekalo na další hodině.

326193855_1526296821187635_6965071406960418294_n.jpg

 

17.2.

Problém z minulé hodiny jsme vyřešili jednoduše. Nejprve jsme si v učebně roboty naprogramovali a poté se přesunuli do školní dílny, kde máme stoly pro práci s roboty. Jsou bílé, takže už nedocházelo k chybnému načtení barvy. Děti pouze musely vylepšit program robota tak, aby se nezasekával u okraje stolu a naučili se tak, jak pracuje ultrazvukový senzor. Při detekci překážky, ať už okraje stolu nebo jiného robota, se robot otočil. Nic už pak nebránilo vytvoření barevných polí na stole a spuštění hry.

337645854_736500751496797_8721764508535704361_n.jpg337550622_1573560286382714_8906360010236417013_n.jpg