3.3.
Robot Codey Rockey umožňuje posílání zpráv pomocí infračervených paprsků. Rozhodli jsme se tuto funkci otestovat. Děti robota naprogramovaly aby odesílal jednoduchou zprávu ve formě jednoho písmena a zároveň tak, aby při přijetí zprávy zareagoval. Vybrali jsme jako odezvu na zprávu viditelnou reakci, změnu obličeje na displayi robota a potom vyzkoušeli funkčnost programu.
10.3.
Co by to bylo za kroužek bez pořádné hry. Když už jsme se naučili odesílat a přijímat IR zprávy, rozhodli jsme se to využít ve hře. Cílem byla "střílečka", ve které pomocí odesílání zprávy vysíláte střelu a při příjmu zprávy dostáváte zásah. Takže jsme robota naprogramovali tak, že při stisknutí tlačítka vyslal střelu (poslal zprávu) a při přijetí zprávy zaznamenal zásah, odečetl životy a robot ukázal smutný obličej nebo zanaříkal. Pokud došly životy nebo střely, hra pro robota skončila.
17.3.
Tentokrát čekal děti a roboty nelehký úkol. Naprogramovat robota tak, aby sledoval čáru. Zní to možná jednoduše, ale opak je pravdou. Opět musely použít čidlo barev a na základě detekování černé barvy nebo jiné nastavit výkon motorů po určitý čas. Robot se tedy pohybuje trochu jako krab. Děti si s tímto úkolem ale nakonec poradily a zanedlouho už nám "pochodovali" všichni roboti. Nic tedy nebránilo plánu o další hodině uspořádat závody mezi jednotlivými roboty.
24.3.
Kroužek jsme začali vytvořením závodní dráhy. Ta obsahovala nelehkou zatáčku, protože jet po rovině přece zvládne každý. Děti tak s roboty absolvovaly spoustu testovacích jízd, kdy zkoušely různé nastavení výkonu motorů, aby byl robot rychlý na rovince, ale zároveň ne příliš rychlý, protože potom nebyl schopný projet zatáčku a vyjel z dráhy úplně. Po vyladění programů byly spuštěny závody, a protože děti věnovaly testování nastavení hodně času a úsilí, byly výsledky velmi těsné.
31.3.
Po minulé akční hodině nás čekala jedna oddychová. Protože s hotovými roboty už jsme si užili, je na čase aby si děti postavily vlastní. Využijeme k tomu stavebnice LEGO Mindstorms. Bylo tedy potřeba rozebrat roboty z loňského roku a zkompletovat jednotlivé stavebnice, aby byly připravené pro stavbu nových robotů. Při práci se stavebnicemi se děti seznámily s jednotlivými díly, motory a čidly, která jsou k dispozici a začaly vybírat robota, do jehož stavby se pustí.