Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5
Přibyslavský pantoflíček 18. ročník
6
7 8 9 10
Schůzka třídních důvěrníků 16:00 divadelní sál
11
1. termín přijímacích zkoušek na SŠ
12 13
14
2. termín přijímacích zkoušek na SŠ
15 16
Projektový den - Napříč školou
17
Velikonoční prázdniny
18 19 20
21
Uzavření hodnocení ve čtvrtletí
22
Pedagogická rada
23 24
Třídní schůzky 15:30 - 18:00
25 26 27
28 29
Zápis do prvních tříd
Školní kavárna
30 1 2
Projektový den školního parlamentu
3 4

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ÚNOR 2023

ÚNOR 2023



10.2.

Když už jsme si otestovali Codeyho schopnosti s barvami, chtěli jsme se posunout trochu dál, a tak jsme se pustili do tvorby hry. Na vyhrazené hrací ploše jsme rozmístili barevné proužky, přičemž jedna barva body přičítá a druhá barva je zase odebírá. Cílem hry bylo nasbírat co nejvíce bodů a nevyjet z hracího pole. Během hry se nám občas stávalo, že robot chybně načetl barvu z podlahy a špatně přičítal nebo odčítal body. Řešení tohoto problému nás čekalo na další hodině.

326193855_1526296821187635_6965071406960418294_n.jpg

 

17.2.

Problém z minulé hodiny jsme vyřešili jednoduše. Nejprve jsme si v učebně roboty naprogramovali a poté se přesunuli do školní dílny, kde máme stoly pro práci s roboty. Jsou bílé, takže už nedocházelo k chybnému načtení barvy. Děti pouze musely vylepšit program robota tak, aby se nezasekával u okraje stolu a naučili se tak, jak pracuje ultrazvukový senzor. Při detekci překážky, ať už okraje stolu nebo jiného robota, se robot otočil. Nic už pak nebránilo vytvoření barevných polí na stole a spuštění hry.

337645854_736500751496797_8721764508535704361_n.jpg337550622_1573560286382714_8906360010236417013_n.jpg