Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Předvánočmí vetešárna
26
Předvánočmí vetešárna
27
Předvánočmí vetešárna
28
Předvánočmí vetešárna
29
Projektový den - Napříč školou
30 1
2 3 4 5
Mikulášská kavárna s adventním jarmarkem 15:00 - 18:00
6 7 8
9 10 11 12 13
Vánoční čajovna Otakárků a výstava ŠD a ŠK 14:00 - 18:00
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
Vánoční prázdniny
24
Vánoční prázdniny
25
Vánoční prázdniny
26
Vánoční prázdniny
27
Vánoční prázdniny
28
Vánoční prázdniny
29
Vánoční prázdniny
30
Vánoční prázdniny
31
Vánoční prázdniny
1
Vánoční prázdniny
2
Vánoční prázdniny
3
Vánoční prázdniny
4
Vánoční prázdniny
5
Vánoční prázdniny

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > DUBEN 2022

DUBEN 2022



1.4.

Duben jsme zahájili opět prací s roboty. Co jsme si minulou hodinu vyzkoušeli na počítači, převedli jsme tentokrát do praxe. Jednou aktivitou byl skutečný minigolf s roboty o několika levelech a druhou vylepšený fotbálek. Na fotografiích můžete vidět první a druhý level v minigolfu.

 

8.4.

Cílem dnešní hodiny bylo seznámit se s funkcí kreslení u robota iRobot Root. Začali jsme programováním psaní jednoduchých věcí jako jsou písmena a základní tvary. Poté už bylo vše na dětech a jejich fantazii, někdo zkoušel různé symetrické tvary z kružnic nebo obloučků, někdo dokonce zkombinoval kreslení se světelnými a zvukovými efekty.

 

t.PNG

 

 22.4.

Jelikož se nám kreslení s iRobotem zalíbilo, vyzkoušeli jsme si programování robota tak, aby nakreslil na jeden tah zadaný obrazec. V prvním kroku si děti musely promyslet jak takový obrazec nakreslit a poté se ho pokusit naprogramovat. Díky tomu, že mají děti velkou představivost, podařilo se jim naprogramovat několik dosti složitých obrazců. Začali jsme klasickým domečkem a pak zkoušeli další a další.

 

29.4.

S posledním dubnovým kroužkem přišel čas rozloučit se s iRobotem. Dětem se tolik líbilo s ním kreslit, že jsme si na poslední hodinu donesli balicí papír a nakreslili si něco pro radost. Někdo vyzkoušel dokonce pentagram, při kterém měřil metrem a úhloměrem a musel si vše pořádně před samotným programováním navrhnout.